ترکیه مجددا اروپا را با گسیل داعشی ها تهدید کرد-راهبرد معاصر

ترکیه مجددا اروپا را با گسیل داعشی ها تهدید کرد

وزیر کشور ترکیه مجددا و در کمتر از یک هفته از اعزام اسرای داعشی به کشورهایشان سخن گفت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 05
کد خبر: ۲۷۰۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حالی که منابع ترکیه ای از بازداشت خواهر ابوبکر البغدادی خبر داده اند. وزیر کشور ترکیه مجددا از طرح این کشور برای اعزام اسرای داعشی به کشورهای مبداشان خبر داد.

 

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که این کشور می‌خواهد اسرای خارجی داعش را به کشورهایشان بازگرداند، حتی اگر دولت‌های آن‌ها «تابعیت» این افراد را لغو کرده باشند.

 

دولت‌های اروپایی می‌گویند اعضای منتسب به «داعش» و سایر گروه‌های تروریستی باید در همان جایی که دستگیر شده‌اند، محاکمه و مجازات شوند. وزیر کشور ترکیه ضمن اشاره به این موضع دولت اروپایی گفت: «ما اسرای داعش را به کشورهایشان باز می‌گردانیم چه تابعیت آن‌ها لغو شده باشد و چه نشده باشد.»

 

ترکیه همچنین اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی اخیر این کشور، در خاک سوریه ۲۸۷ تن از اعضای داعش را دستگیر کرده است.

 

به گفته وزیر کشور ترکیه، نزدیک به ۱۲۰۰ تن از اعضای خارجی داعش در اختیار نیروهای امنیتی ترکیه قرار دارند.

 

صبح امروز بود که رسانه های ترکیه از بازداشت خواهر ابوبکر البغدادی خبر دادند. مقام‌های دولتی ترکیه اعلام کردند که خواهر بزرگ‌تر ابوبکر بغدادی، رهبر پیشین داعش، را به همراه خانواده‌اش در شمال غربی سوریه، در استان حلب، دستگیر کرده‌اند.

 

خبرگزاری آسوشیتد پرس بامداد سه‌شنبه چهاردهم آبان‌ماه به نقل از یک مقام امنیتی ترکیه، ضمن تایید این خبر نوشت «یافتن خواهر بغدادی به مانند یافتن یک معدن طلای اطلاعاتی است.» به گفته این مقام امنیتی، ترکیه امیدوار است اطلاعات ارزشمندی از خواهر ابوبکر بغدادی به‌دست آورد.

 

«رسمیه عواد» که از او به عنوان خواهر بزرگ‌تر بغدادی نام می‌برند ۶۵ ساله است و به همراه همسر و پنج فرزندش دستگیر شده است.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای آمریکایی طی یک عملیات ویژه، در شمال غربی سوریه، به محل اختفای رهبر پیشین داعش دست پیدا کردند و در نهایت او خود را با انفجار جلیقه انتحاری‌اش، کشت.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده